Néhány szó a molinókról

Általános értelmezése a nyomdaiparban: Beltéren vagy kültéren egyaránt elterjedt dekorációs technológia, reklámhordozó - az óriási méretektől egészen a zászlókig.

Egy adott cég, intézmény, vállalkozás, rendezvény (vagy egyéb) logóját és szlogenjét tünteti fel. A képeket, akár fotó minőségben is meg lehet jeleníteni ezen a felületen. Gyakran alkalmazzák rendezvényeken kültéren, ilyenkor az épületek homlokzatára vagy más alkalmas helyre függesztik fel a molinót óriási méretben, de megjelenik más formában is például beltéren az egyes hirdetők saját standjuknál függesztik ki kisebb méretű, cégük nevét és logóját és egyéb tartalmat ábrázoló molinójukat.

Anyaga lehet átlátszatlan ponyva vagy lukacsos háló, ez utóbbi inkább kültéri használatra elterjedt, mivel kisebb ellenállást fejt ki szeles helyeken (pl. épület-hálók.homlokzati takaró, tűzfalak). Síkfelületen kifeszül (akár állványzat nélkül is), hosszú élettartamú és sokszor felhasználható, a nyomtatási technológiának köszönhetően sokáig időtálló, a színek nem fakulnak!

A molinó készítéshez használt anyag akár konfekcionálható is - reklámtáska, takaróponyva, sátorfal vagy sok más is kialakítható belőle. Alapértelmezésben 25-30 centiméterenként lukasztják és gyűrűzik (ringlizés) a könnyű felhelyezhetőség érdekében. Erősebb igénybevételnél gyűrűzés előtt visszahajtva körbehegesztik, így még tartósabbá válik.